woensdag 8 december 2010

prentje en de kerstvoorpret

De ene man met de witte baard is nog niet vertrokken, of de volgende komt alweer aan. Ik heb eigenlijk als stelregel dat ik ons huis pas in kerstsferen mag onderdompelen als de Sint is uitgezwaaid, maar toen ik deze kersthangers bij de Hema zag hangen, heb ik een uitzondering gemaakt. En dus geniet ik al een tijdje van mijn gehaakte sneeuwman en zijn compagnons. Ze hangen gezellig bij elkaar in de keuken.

Iemand die zoiets fijns ontwerpt; dat moet wel een leuk persoon zijn. En dat klopt. Een paar weken geleden zat ik in de trein op weg naar een congres over administratieve lastenverlichting in de zorg. Inderdaad, echt mijn cup of tea. Om mezelf een beetje op te peppen, had ik een 101 Woonideeën gekocht, een van mijn favoriete woonbladen. En wie staat daar in met haar huis? De Hema-ontwerper die verantwoordelijk is voor de kerstcollectie! Ze heeft een supergezellig huisje in de Jordaan, draagt ook graag bloemetjesjurken en houdt van dezelfde winkels. Kortom, een en al herkenning. Nou ja, behalve dat huis in de Jordaan dan, helaas woon ik zelf nog steeds in een Vinex-wijk bij Utrecht, maar verder: helemaal prentje. Vervolgens voelde ik me nog meer verweesd op het congres over de administratieve lastenverlichting.

De volgende dag trok in de stoute schoenen aan en stuurde haar een mailtje. Gewoon, dat ik blij werd van haar ontwerpen, en haar huis en alles zo leuk vond. Even later stuurde ze me een lief mailtje terug. Dat zij op haar beurt weer blij werd van mijn mailtje, en mijn blog er mooi uit vond zien. Mijn Hema-kerst-ontwerp-goeroe! Is natuurlijk ook een gewoon mens, dat weet ik ook wel, maar toch hè.    

En nu vind ik mijn kerstfiguurtjes nog leuker. Dankzij Joëlle.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten